Współczesny, postpandemiczny pracownik ceni sobie komfort i wygodę. A to oczekiwania, które niekoniecznie współgrają z coraz częstszym powrotem do biura, lub przechodzeniem na hybrydowy model pracy. Dlatego dostęp do parkingu w biurze stał się tak ważny. Ale jak zagwarantować miejsce parkingowe dla każdego, gdy jest ich ograniczona liczba? Tu z pomocą przychodzi Parkiza — aplikacja na telefon i panel do zarządzania parkingiem. Dzięki niej każdy pracownik może mieć równe szanse na miejsce, a do tego nieocenione wsparcie przy planowaniu pracy w biurze. I to bez obciążenia dla firmy, ponieważ Parkiza posiada bezpłatny plan.
Izabela Marciszak, Product Manager w Parkiza.com podkreśla: „Dostęp do parkingu to dla wielu pracowników priorytet. Od przedstawicieli działów HR, które korzystają z Parkizy, słyszymy, że temat tego benefitu jest zazwyczaj najciekawszym elementem rozmowy dla kandydatów. W końcu Parkiza to także taka karta przetargowa w procesie rekrutacji”.
Jakie korzyści czekają na pracowników?
Rezerwowanie miejsc parkingowych, o ile są dostępne dla zwykłych pracowników, zwykle bywa wyzwaniem. Dzięki Parkizie, zamiast zapisów mailem, w kalendarzu, czy „na słowo”, na pracowników czeka wygodna aplikacja, którą zawsze mają przy sobie. Jednak Parkiza to nie tylko rezerwacja miejsc parkingowych. To komfort i pewność. Zamiast stresu związanego z poszukiwaniem miejsca, pracownik korzysta z intuicyjnej aplikacji i zawczasu rezerwuje miejsce dla siebie. Może także udostępniać i zarządzać nim w trakcie trwania rezerwacji. A jeśli firma poprosi o integrację Parkizy z innymi systemami, aplikacja może służyć nawet do otwierania bramek czy szlabanów.
„Pracownicy nie muszą krążyć po parkingu, docierać do biura w niepewności i mogą na spokojnie zaplanować wizytę. Większość stresu związanego z dotarciem do biura znika. A firma zyskuje solidny argument podczas skłaniania teamu do rezygnacji z pracy całkowicie zdalnej” - dodaje Iza.
Co Parkiza oferuje firmom i działom HR?
Firmy same ustalają zasady rezerwacji. Parkiza pozwala zarządzać grupami pracowników (nawet na parkingach w różnych budynkach!) czy przydzielać stałe lub elastyczne miejsca parkingowe. Integracje pozwalają nawet na rozpoznawanie tablic rejestracyjnych. „Raz skonfigurowany parking zarządza się praktycznie sam, co jest sporą oszczędnością czasu dla firmy” - dodaje Iza. Dzięki danym można analizować wykorzystanie miejsc i być może podjąć decyzję o rezygnacji z kilku niepotrzebnych. „Jeden z naszych klientów zrezygnował z najmu aż 10% miejsc parkingowych, a pracownicy nie odczuli różnicy. Po prostu te miejsca, które zostały, dzięki Parkizie były lepiej wykorzystywane”.
Platforma oferuje bezpłatny plan z wieloma funkcjonalnościami, i nieco bardziej rozbudowany plan Professional, co czyni ją dostępną dla firm o różnych budżetach. Więcej o funkcjonalnościach można przeczytać na stronie Parkiza.com.